divendres, 29 d’octubre de 2010

COM SÓN ELS CAVALLS?

Durant aquest curs la classe dels lloros continuem l’ experiència de treball per projectes. Aquesta metodologia implica una manera d’aprendre on els infants podran relacionar tot el que saben, amb nous coneixements.

Aquesta forma de treballar implica entre d’altres moltes coses, l’ús de la llengua, ja que els petits, amb l’ajuda de l’adult, han de buscar informació (contes, llibres, recerca a Internet), organitzar-la, explicar als seus companys allò que ells han trobat, escoltar les opinions i informacions dels altres… i amb tot això els infants aprenen conceptes nous, aprenen a parlar, escoltar, llegir i escriure, a més a més de raonar i pensar.

Treballar per projectes és molt motivador per a ells, ja que tot allò que treballem es fa a partir d’un tema que han triat els vostres propis fills/es. El més important és que ells coneguin la font d’on surt la informació i siguin capaços d’explicar el que han après.

Durant aquestes primeres setmanes del curs els lloros hem decidit unànimement que el tema que ens agradaria treballar són
ELS CAVALLS, així que tots hem d’investigar sobre aquest animal.

Les preguntes que volem saber sobre aquests animals són:
v Perquè corren i com?
v Com neixen?
v Com i què mengen?
v Com dormen?, com neden?, com respiren?, com salten?
v Juguen?
v Perquè hi ha cavalls nans?

També hem de comprovar si són o no correctes les següents afirmacions que han fet els vostres fills:
v Els cavalls mengen herba.
v Tenen quatre potes.
v Respiren pel nas i per la boca.
v Hi ha cavalls de diferents colors: blancs, negres, marrons, grocs i brillants.Hi ha cavalls petits.

dilluns, 4 d’octubre de 2010

Com hem fet la decoració?

Com podeu comprovar en el vídeo que us he penjat, no només ens hem dedicat a pintar.Que sapigueu que per poder aferrar els papers de colors a la paret, primer els hem tingut que mesurar amb el metre i així poder calcular quantes làmines d'aeronfix de cada color necessitàvem.


Per penjar l'abecedari hem utilitzar el diccionari, una eina que molts dels vostres fills no coneixien. Entre tots buscàvem quina lletra anava darrera de l'altra i quines paraules començaven amb determinada lletra.


Pintar les finestres també ha estat una idea dels vostres i fills i entre tots vàrem decidir quins colors volíem i la temàtica dels dibuixos. Com podeu comprovar han estat més les nenes les que s'han dedicat a aquesta tasca.

Bé, segons anem fent coses us les descriuré i us posaré imatges perquè pugueu veure com de bé ens ho passem al cole.

diumenge, 3 d’octubre de 2010

Montem la classe

Aquests primers dies hem tingut molta feina montant la nostra classe.

Com ja sabeu, els primers dies estava practicament buida i donava la sensació de fredor.
Durant aquests dies i amb l'ajuda dels vostres fills la hem decorat.
Amb aquest video podeu veure totes les passes que hem realitzat i com de polit ens ha quedat, encara que continuarem fent més coses perquè la classe quedi ben acollidora.

divendres, 1 d’octubre de 2010

BENVINGUTS


Benvinguts a tots els lloros al nou curs.

Ja som al Setembre i amb la calor de finals de l'estiu comencem a treballar; ja és hora perquè hem estat vaguejant molt de temps, encara que a molts sen's ha fet una mica curt.

Desitjo que totes les famílies hagueu pogut gaudir dels vostres fills i haugueu compartit conjuntament moltes experiències gratificants.

Ara em toca a mi, és hora de facilitar als vostres fills les estratègies necessàries per poder comprendre aquest món i saber-ne treure el màxim profit per aconseguir gaudir i ser feliç.
Em sembla que avui estic una mica filosòfica, però bé, comencem el camí per P5.